24 sierpnia 2017

,

"Coffee nap" Padłeś? Powstań!


Nikomu chyba nie trzeba przedstawiać korzystnych skutków kofeiny dla ludzkiego organizmu. Jedni są uzależnieni od niej bardziej drudzy mniej. Jedni nie wyobrażają sobie życia bez małej czarnej, drudzy natomiast mogą przymknąć oko na wypicie czarnego gorzkiego napoju i dalej mogą normalnie funkcjonować z wysoką wydajnością.

Coraz więcej wykonujemy pracy podczas dnia podnosząc swoją efektywność umysłową i fizyczną i bez wątpienia kofeina przychodzi tutaj z pomocą jako legalny narkotyk.

Musimy zdać sobie sprawę z tego, że kofeina tak na prawdę nie jest zła jeżeli wiemy jak z niej korzystać.

Mam coś ciekawego dla Was, jeżeli o tym jeszcze nie słyszeliście to czytajcie niżej :)

"Coffee nap" czyli kawowa drzemka

Jest to rodzaj standardowej 15-20 minutowej drzemki, poprzedzającej wypiciem kawy. Tak moi drodzy wypiciem kawy przed drzemką, nie na odwrót.

Badania nad Coffee nap

Przebadano 12 osób popołudniami, podczas wykonywania monotonnych czynności - w tym wypadku naukowcy do przeprowadzenia testu wykorzystali symulator jazdy.

Grupie badającym podawano 200 mg kofeiny a drugiej grupie podawano placebo.



Badania wykazały, że najbardziej efektywnym połączeniem była grupa przyjmująca kofeinę przed drzemką, ponieważ o 34% mniej wypadków powodowali na drogach symulatora jazdy.

Grupa przyjmująca tabletki placebo powodowała o 9% mniej wypadków.

Wpływ dla bodybuilderów

Pomyślcie sobie, że wracacie z pracy lub ze szkoły popołudniu i nie chce Wam się iść na siłownie. Rzecz spotkała chyba każdego z nas... Po co faszerować się stymulantami niewiadomego pochodzenia z odżywek przedtreningowych i mieć tzw. "jebnięcie" w czaszkę, skoro można zrobić to w bardziej zdrowy i przebiegły sposób?

Osobiście uważam, że może to rozwiązać problemy niektórych ludzi czujących tzw. "zjazd energetyczny", to właśnie dla nich są odżywki przedtreningowe, ale nie należy z tym przesadzać bo w ten sposób można uszkodzić centralny układ nerwowy przez co coraz trudniej będzie nam się pracowało i na siłowni i poza nią...

Reasumując

Badania na grupie ludzi pokazały, że kofeina w połączeniu z 15 minutową drzemką efektywnie redukuje senność i osłabienie organizmu.

Źródło:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9401427

0 komentarze :

Prześlij komentarz