7 marca 2016

, , ,

Vacuum, czyli płaski brzuch na wdechu


Pewnie wielu z Was się zastanawia co to takiego jest "Vacuum" i zadajecie sobie pytanie, dlaczego dawniej kulturyście pozowali w pozach z wciągniętym brzuchem*?

Otóż nazwa wywodzi się od wciągnięcia brzucha by stworzyć efekt próżni w jamie brzusznej.

Anatomia mięśni brzucha i mięśnie zaangażowane w "vacuum'y"

Leżą pod mięśniami brzucha prostymi i skośnymi czyli tymi zewnętrznymi. Wewnętrzne mięśnie wspierają postawę całego ciała i pomagają w kontroli głębokiego oddychania podczas dynamicznych i eksplozywnych ruchów jak np. ciężkie siady czy martwe ciągi.

Jakie korzyści będę mieć z "vacuum'ów"?

Będziecie mogli kontrolować bardziej swoją talią oraz mięśniami, polepszy się również efekt wizualny sylwetki z wąską talią. Po jakimś czasie stosowania może polepszyć się eksplozywność mięśni oraz kontrola ciężaru. 

Aby dobrze kontrolować "vacuum'y" potrzebny jest czasu, ale są mega efektywne. Niektórzy w przeciągu 2 miesięcy dzięki treningom vacuum doprowadzili do tego, że talia była węższa o 8cm!


Jak prawidłowo robić "vacuum'y"

  1. Weź głęboki wdech a następnie całe powietrze wypuść.
  2. Zassaj powietrze jamą brzuszną.
  3. Trzymaj ok 10-15 sekund.
  4. Wypuść powietrze



Podczas wykonywania ćwiczenia powinniście czuć efekt palenia mięśni. To nie jest efekt palenia jak robicie na siłowni, ale zbliżony. Jeżeli go nie czujecie, wykonujecie coś źle i powinniście popracować nad techniką zassania powietrza.

Poćwiczcie tą rzadko spotykaną metodą i dajcie znać w komentarzach jak efekty! Zaglądam do komentarzy, także czuj się wolny(a) do zadawania pytań :)

Pozdro,
Łukasz

7 komentarzy :

  1. Fitness nie tylko dla kobiet ! Mężczyźni też mogą z niego korzystać ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po pierwszym "zassaniu" jest coraz łatwiej, ale na efekty jeszcze trzeba poczekać. Niemniej jestem bardzo ciekawy, jak to będzie dalej wyglądało, bo prognozy są obiecujące!

    OdpowiedzUsuń
  3. W końcu wiem jak się ta postawa nazywa;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wykonywać codziennie ?? I ile czasu dziennie na to poświęcać.Był bym wdzięczny za odpowiedz ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć,

      ciężko mi powiedzieć, powiedzmy, że na początek 1 sesja dziennie po 5 minut ćwiczeń wystarczy. Jeżeli efekt nie będzie zadowalający wypadałoby dodać jedną sesję na dzień i wtedy ocenić efekty :)

      Pozdrawiam,
      Ł

      Usuń
  5. Partia mięśniowa, którą najtrudniej wyrzeźbić. Trzeba mieć w sobie spora dawkę motywacji do ćwiczeń, żeby uzyskać upragniony efekt, plus oczywiście dieta.

    OdpowiedzUsuń