23 grudnia 2014

Test białka ON - GOLD STANDARD WHEY


Witam wszystkich. W dzisiejszym odcinku postaram się przybliżyć odżywkę białkową Optimum Nutrition - Gold Standard Whey. Dla większości nie muszę chyba przedstawiać tego białka, jednak dla tej grupy ludzi która nigdy nie miała do czynienia z tym cudownym proszkiem to zapraszam po więcej!
Postanowiłem zrobić test ponieważ uważam, że jest czego. A sporo ludzi nie wie jaką odżywkę białkową wybrać - więc pomogę Wam w tym wyborze.

Zacznijmy od kilku faktów na temat firmy Optimum Nutrition:
  • Firma powstała w 1986 roku
  • Pierwszym produktem była kazeina micelarna
  • Największą popularność zyskał Gold Standard 100%
  • Ich strona domowa to: www.optimumnutrition.com
  • W plebiscycie na najlepiej sprzedającą się odżywkę, który jest organizowany na zawodach Mr. Olympia została wybrana po raz kolejny.


A więc zacznijmy może od tego czym czym jest Gold Standard Whey 100%?
Jest to mieszanka różnych frakcji białek. W głównej mierze składająca się z trzech:
  • Izolatu serwatki - wysoka wartość biologiczna, dobrze rozdrobnione, wchłania się bardzo szybko z przewodu pokarmowego.
  • Koncentratu serwatki - średnia wartość biologiczna, średnio rozdrobnione, wchłania się wolniej od izolatu z przewodu pokarmowego.
  • Hydrolizatu izolatu serwatki - najwyższa wartość biologiczna, czyli najbardziej rozdrobnione, które najszybciej wchłania się z przewodu pokarmowego.

Pominąłem oczywiście takie rzeczy jak dodatki (czyt. wypełniacze smaku), których nie ma zbyt wiele w tym suplemencie i są elegancko rozpisane na etykiecie z tyłu a więc bardzo dobra informacja dla alergików mogących mieć problemy z jakimiś składnikami - jest pewność stu procentowa, że zawartość opakowania = rozpisce na etykiecie.

  1. Rozpuszczalność - uważam za czołówkę! Fenomenalna rozpuszczalność (zdjęcie zobaczycie niżej).
  2. Smak - tutaj miałem dwa smaki Milk Chocolate (czekolada mleczna) oraz Double Rich Chocolate (podwójna czekolada). Czekolada mleczna była dużo słodsza i bardziej przypadła mi do gustu, ale ja lubię słodkie rzeczy więc mnie to w sumie nie dziwi. Podwójna czekolada nie jest słodka i trochę mniej ją toleruję ale również jest smaczna - będzie idealna dla ludzi którzy nie lubią nie wiadomo jakiej słodkości w ustach (czyt. Ja :D).
  3. Cena - no tutaj pozostawia wiele do życzenia, ale czego się spodziewać po produktach najwyższej półki? W sklepach internetowych białko kosztuje w granicach 200-220zł. Więc Tobie pozostawiam do oceny czy białko jest na Twój budżet czy też nie.

Działania nie ma co oceniać, to jest proteina! Dodatek do naszej diety. Można ocenić jedynie jakość produktu jeżeli nie mamy żadnych wzdęć i kłopotów żołądkowych. Można ocenić również rozpuszczalność i smak reszta zależy od naszej diety, jeżeli będziemy jeść gówno i obżerać się dziadostwem nie spodziewajcie się cudów po białku.

Oczywiście białko wpływa na szereg korzyści w naszym organizmie min. nie blokuje wydzielania hormonu wzrostu po spożyciu, zwiększa poziom wolnego testosteronu, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, przyspiesza regeneracje uszkodzonych mięśni po wysiłku, wzrost siły, zwiększa syntezę białek. Jednak są to tak minimalne i szczegółowe rzeczy, że białko należy spożywać cały czas by widzieć efekty.

Jednak nadmierne spożycie białka obciąża nerki i należy zwrócić na to uwagę czy nie mamy żadnych przeciwwskazań. Jeżeli jest wszystko OK możemy śmiało szamać białko.

Jak widzicie z boku to jest smak Double Rich Chocolate, ale przed tym testowałem również Milk Chocolate

Tutaj mamy wartości odżywcze.

Tutaj znajduje się pełny skład pod pojęciem "ingredients". Czytajcie uważnie wszystkie składy odżywek białkowych bo producenci lecą "w kulki" ze składem i dają masę wypełniaczy, których nie chcemy w białku.


Robię tak z każdą odżywką białkową. Na tej podstawie oceniam rozpuszczalność. Jeżeli się rozpuści z małą ilością wody - rozpuszczalność jest git. Jeżeli nie - jest klapa. PS. w kieliszku znajduje się woda a nie wóda! :D

Taki mus wychodzi po wymieszaniu. Mógłbym dolać jeszcze mniej wody, to białko by przybrało bardziej gęstą postać po wymieszaniu.

I to by było na tyle. Jeżeli macie jakieś pytania/sugestie walcie niżej w komentarzach na pewno na nie odpowiem!

Pozdrawiam
Łukasz

9 komentarzy :

  1. Ostatnio kupiłem to białko na http://www.bcaa.pl/ za 209 zł, więc cena w miarę OK. Zdecydowanie mogę się podpisać pod opinią z tego wpisu. Rozpuszcza się w małej ilości wody i w sumie w smaku też jest OK.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałem wszystko super, tylko trochę droga, 209 to dobra cena, ale ta odżywka ma po prostu taką cenę i nic się z tym nie zrobi :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Też używałem tego białka. Jest ok ale tyłka nie urywa. Kupiłem sobie teraz Muscule Up firmy ActivLab na bcaa.pl i to faktycznie jest bardzo wygodne i znośne. Dobrze rozpuszczalne, nie pogarsza mi procesów trawiennych (miałem taki problem po przyjmowaniu białka w okresie gdy nabierałem masy). Polecam spróbować. ActivLab kosztuje ale jest wart swojej ceny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję się jakbym sczytał słabą reklamę.
    Miałem vanila ice - smakowo baardzo słaba namiastka lodów śmietankowych grycana dla mnie oki.
    Co to działania, hmmm chyba żadne, ale też nie przeglądam się w lustrze godzinami.
    Czy kupiłbym ponownie? Pytanie a po co? I dla każdego innego białka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję się jakbym sczytał słabą reklamę.
    Miałem vanila ice - smakowo baardzo słaba namiastka lodów śmietankowych grycana dla mnie oki.
    Co to działania, hmmm chyba żadne, ale też nie przeglądam się w lustrze godzinami.
    Czy kupiłbym ponownie? Pytanie a po co? I dla każdego innego białka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są moje obiektywne odczucia.

      Wiem co się teraz dzieje z białkami i w porównaniu do innych białek to jest na prawdę na szczycie. Nie na darmo dostaje ono cały czas "awards'y" na Olympii.

      Powiem tak, oczywiście białko jak białko, można wynieść z jedzenia, albo jeszcze lepiej suplementować BCAA. AAle! Ja używam białko mimo wszystko na redukcji celem dostarczenia jakiegoś słodkiego "czegoś" do mózgu żebym nie wariował. Każdy ma swoje upodobania.

      Łukasz.

      Usuń
  6. ja stosowałam od dawna allnutirion i według mnie jest ok, przez pierwszy miesiąc żołądek tylko musiał się lekko dostosować ;)

    OdpowiedzUsuń