25 listopada 2014

Cynamon w kulturystyce?


 Witam Was! Dzisiejszy wpis poświęcony będzie popularnemu "regulatorowi cukru" jakim jest cynamon! Zapraszam serdecznie!

Cynamon w prawie połowie jest produkowany w Chinach, więc zastanawiam się dlaczego jest taki drogi? Za jakieś 15gram cynamonu w markecie płacimy ok. 1.50zł, oczywiście jest cynamon tańszy, którego sypią więcej do opakowania i jest pod inną nazwą - nie renomowaną.

Zalety cynamonu:

- aktywuje insulinę,
- obniża poziom cukru we krwi,
- zmusza żołądek do wydzielania większej ilości soków żołądkowych dzięki czemu poprawia trawienie,

Wady:

- dla niektórych może być problemem smak cynamonu,

Uważam, że cynamon jest jedną z nielicznych potraw które powinny znaleźć się w naszym codziennym menu. Zalety wymieniłem wyżej. Odpowiada za wyrzut insuliny, która następnie zbija cukier do odpowiedniego poziomu - dzięki tej operacji jesteśmy w stanie kontrolować wchłanialność węglowodanów! Po spożywaniu cynamonu zanotowałem regulacja apetytu.

Przygotowałem Wam wykres, który może zobrazuje niektórym jak zachowuje się insulina kiedy nie mamy jej pod kontrolą:


Widzimy tutaj jak zachowuje się poziom cukru we krwi kiedy po spożyciu posiłku nagle zostaje podniesiony a następnie jak szybko wzrósł tak szybko padł a nawet szybciej. Po czymś takim są właśnie napady głodu, dlatego ludzie często po pracy podjadają, albo po prostu przy "trzymanej diecie" między posiłkami bo za szybko spada cukier we krwi i potrzebna jest energia.

Tutaj ewidentnie widać, że wchłanialność węglowodanów jest wydłużona dzięki cynamonowi. Pozwala on nam kontrolować poziom cukru we krwi dzięki temu nie będzie napadów głodu i ochoty na słodycze jak to niekiedy się słyszy w opinii ludzi.

Wykresy te są stworzone przeze mnie i są czysto hipotetyczne po to by zobrazować "mniej więcej" jak zachowuje się insulina i jej wyrzut, więc to nie są informację z żadnych badań naukowych etc. Jakby ktoś je miał zapraszam do linkowania w komentarzach.

Pozostawiam Wam kwestie tego czy owa metoda działa czy nie - na mnie zadziałała perfekcyjnie! Dodawajcie cynamonu do śniadania albo spożywajcie w szejkach białkowych albo masowych i zobaczycie rezultaty! Uważam tą przyprawę jako złoty środek!

Pozdrawiam
Łukasz

3 komentarze :

  1. Dobrze się składa, bo lubię cynamon. Zacznę go częściej dodawać do posiłków!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam
    Dzięki Łukasz -przydatne wiadomosci
    Dzisiaj przez przypadek znalazłem Twój blog-spoko !!!!
    Musze sprobowac tej opcji z cynamonem-jestem typowym endo ,wiec fajnie moglbym wykorzystac naturalna regulacje insuliny
    Orientujesz sie moze jak wyglada dzienne "" dawkowanie " cynamonu,ile g???Moze jestes w posiadaniu jakis innych badan na ten temat
    Bede zagladal
    Pozdrawiam
    Paweł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zagłębiałem się aż tak bardzo. Zalecałbym rozpoczęcie dawkowania cynamonu od łyżeczki i stopniowo zwiększał do oczekiwanych rezultatów.

      Nie jestem niestety w posiadaniu żadnych badań nt. cynamonu. :(

      Usuń